Roboczą wersję umowy między Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego a Fundacją Lux Veritatis opublikował w internecie „Tygodnik NIE”. Są w niej miejsca na podpisy ministra Piotra Glińskiego oraz prezesa fundacji o. Tadeusza Rydzyka. Usiłowaliśmy potwierdzić autentyczność tego dokumentu.

Ministerstwo: „Nie” jest niewiarygodne

– Publikacja „Tygodnika NIE” zawiera nieprawdziwe informacje. MKiDN nie komentuje informacji pochodzących z niewiarygodnych źródeł – odpisało biuro prasowe resortu na pytania „Wyborczej”.

Historia edycji pliku komputerowego z projektem umowy zawiera komentarze osób, które nad nim pracowały. Padają nazwiska autentycznych pracowników MKiDN: radców prawnych Konrada Saneckiego i Moniki Wyszomirskiej, Anny Stebelskiej-Tomaszewskiej z wydziału ds. muzeów departamentu dziedzictwa i Kazimierza Prusińskiego z departamentu finansowego. Swoje komentarze wprowadzała też dyrektor Fundacji Lux Veritatis Lidia Kochanowicz-Mańk, zwana „księgową o. Rydzyka”.

Artykuł dostępny tylko w prenumeracie cyfrowej Wyborczej

Wypróbuj cyfrową Wyborczą

Nieograniczony dostęp do serwisów informacyjnych, biznesowych, lokalnych i wszystkich magazynów Wyborczej