Na początku kwietnia ruszy rozbudowa Szosy Chełmińskiej - na odcinku od trasy średnicowej do ul. Polnej. Roboty budowlane za 15,8 mln zł potrwają do końca maja 2018 r.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

85 proc. kosztów Toruń pokryje z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego. Ponadkilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 553, czyli toruńskiej Szosy Chełmińskiej zmodernizuje firma Skanska, z którą umowę podpisali już nasi drogowcy.

Wiosną 2018 r. droga ma mieć dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, z dodatkowymi poszerzeniami na skrzyżowaniach. Od strony zachodniej drogowcy ułożą zupełnie nową jezdnię, a od wschodniej przebudują istniejącą. Na całym odcinku będzie jedno główne skrzyżowanie Szosy Chełmińskiej z Długą oraz mniejsze ze Żwirki i Wigury, Harcerską, Wodociągową i św. Józefa. – Dodatkowo zostawiamy jeszcze pas na tramwaj na JAR, który w przyszłości będzie biegł na odcinku między średnicówką a ul. Długą – mówi Rafał Wiewiórski, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg.

Prace zaczną się od budowy kanalizacji deszczowej, przebudowy gazociągu, rozbiórek oraz robót ziemnych na jezdni zachodniej od Polnej do Długiej. – Na tym etapie nie przewidujemy utrudnień w ruchu – zapewnia Piotr Kwiatkowski, menedżer projektu z firmy Skanska.

Największych utrudnień kierowcy muszą się spodziewać w czasie remontu przejazdu przez tory kolejowe. Przez około dwa tygodnie Szosa Chełmińska – na odcinku od Długiej do Polnej – będzie całkowicie zamknięta dla aut. Objazd pobiegnie ul. Długą, Legionów i Polną. Na razie nie wiadomo, kiedy te prace się rozpoczną. Budowlańcy chcą je zgrać w czasie z remontem przejazdu przez Polną. Decyzja o rozpoczęciu robót uzależniona jest od kolejarzy i Orlenu, który dzierżawi linię. – Będziemy się starali zrobić to w wakacje, kiedy ruch jest zdecydowanie mniejszy – deklaruje Kwiatkowski.

Wzdłuż zmodernizowanego odcinka Szosy Chełmińskiej wykonawca nasadzi prawie 40 drzew i ponad 32 tys. krzewów. Zieleń ma chronić przed zanieczyszczeniami, tłumić hałas, osłaniać przed wiatrem, zwiększyć komfort jazdy i urozmaicić kierowcom drogę.

– W trosce o mieszkańców zastosujemy specjalną nawierzchnię ścieralną SMA 8 LA o obniżonej emisji hałasu o 4 dB – wyjaśnia Tomasz Królak, kierownik budowy. – Dodatkowo w rejonie Przedszkola Miejskiego nr 6 ustawimy ekran dźwiękochłonny na długości 52 m.

Skanska w naszym mieście przebudowała m.in. ul. Grudziądzką, Skłodowskiej-Curie, budowała średnicówkę i Interdyscyplinarne Centrum Nowoczesnych Technologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika oraz rozbudowywała Szpital Miejski.

– Liczymy na dobrą współpracę z miastem i z góry przepraszamy za utrudnienia. Postaramy się, by były jak najmniejsze – mówi Sławomir Cebo, pełnomocnik spółki.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    Piękna jedyna wizualizacja przedstawiająca skrzyżowanie Sz. Chełmińskiej z d. Wybickiego. Wybickiego w lewo - zablokowana, gdzie w zasadzie nie można jeździć. Jak się będzie jeździć na Bielany skoro zamknięto możliwość skrętu w Grunwaldzką, Wybickiego jest jaka jest i będzie zakaz skrętu w lewo w Żwirki i Wigury? Bema i Sienkiewicza, czy św. Józefa, a może zwężoną i krętą Polną? Druga sprawa na wizualizacji - widać jak się zwęża pas zieleni - to tutaj za rok czy dwa wkroczą kolejni budowniczowie rozpieprzając wszystko na nowo, żeby w tym miejscu położyć tory tramwajowe.... Ekstra. Dobrze, że chociaż Karpik ocalał, ale nie wiadomo na jak długo....
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    4 zdjecia - zadne nie przedastawia zmodernizowanej drogi Jedno z nich przedstawia poludniowy koniec tej inwestycji 3 zdjecia przedstawiaja urzedasow z nieudacznikiem Zaleskim na czele To ze nie ma mapki czy przyblizonych harmonogramow dat wylaczen poszczegolnych miejsc z ruchu bylo oczywiste .......... ba tacy dziennikarze sa w GW
    już oceniałe(a)ś
    0
    0