Toruń znalazł się w gronie dziewięciu beneficjentów, którzy w Centrum Projektów Unijnych w Warszawie podpisali dziś umowy na dofinansowanie inwestycji. Wsparcie unijne z Programu Infrastruktura i Środowisko otrzymały też: Katowice (na dwie inwestycje), Wrocław, Bielsko-Biała, Gdańsk, Konin, Piotrków Trybunalski, Urząd Transportu Kolejowego.
Plac bp. Chrapka to skrzyżowanie dróg krajowych: 15 i 80, bardzo bliskiej odległości przebiega natomiast droga nr 91, która jest alternatywa dla autostrady A1.
To jedno z najważniejszych, ale i najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w Toruniu. Zastosowane tu rozwiązania są słabo czytelne dla kierowców i sprawiają im wiele trudności. Średnio rocznie dochodzi tu do 42 kolizji i dwóch wypadków. Na niski poziom bezpieczeństwa wpływa duża liczba przejść dla pieszych.
Sytuacja na skrzyżowaniu wpływa na rozkład ruchu drogowego odbywającego się we wszystkich kierunkach oraz na płynność i przepustowość w okolicach centrum miasta.
Po przebudowie plac będzie bezkolizyjny - powstanie tu rondo turbinowe, na którym pojazdy w naturalny sposób będą bezkolizyjnie kierowane do odpowiedniego wylotu, co całkowicie wyeliminuje przeplatanie się strumieni ruchu i zmniejszy ryzyko kolizji.
O tym rozwiązaniu drogowym na zadecydowali mieszkańcy Torunia podczas konsultacji drogowych, które odbyły się w 2011 roku.
Materiał promocyjny partnera
Materiał promocyjny partnera
Materiał promocyjny partnera
Wszystkie komentarze