Wiceprezydent Torunia Zbigniew Rasielewski  podpisał dziś umowę na dofinansowanie przebudowy pl. bp. Chrapka. Całkowita wartość modernizacji to 26,3 mln zł, wsparcie z Unii Europejskiej wyniesie 85 proc., czyli około  22,2 mln zł.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Toruń znalazł się w gronie dziewięciu beneficjentów, którzy w Centrum Projektów Unijnych w Warszawie podpisali dziś umowy na dofinansowanie inwestycji. Wsparcie unijne z Programu Infrastruktura i Środowisko otrzymały też: Katowice (na dwie inwestycje), Wrocław, Bielsko-Biała, Gdańsk, Konin, Piotrków Trybunalski, Urząd Transportu Kolejowego.

Plac bp. Chrapka to skrzyżowanie dróg krajowych: 15 i 80, bardzo bliskiej odległości przebiega natomiast droga nr 91, która jest alternatywa dla autostrady A1.

To jedno z najważniejszych, ale i najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w Toruniu. Zastosowane tu rozwiązania są słabo czytelne dla kierowców i sprawiają im wiele trudności. Średnio rocznie dochodzi tu do 42 kolizji i dwóch wypadków.  Na niski poziom bezpieczeństwa wpływa duża liczba przejść dla pieszych.

Sytuacja na skrzyżowaniu wpływa na rozkład ruchu drogowego odbywającego się we wszystkich kierunkach oraz na płynność i przepustowość w okolicach centrum miasta.

Po przebudowie plac będzie bezkolizyjny - powstanie tu rondo turbinowe, na którym pojazdy w naturalny sposób będą bezkolizyjnie kierowane do odpowiedniego wylotu, co całkowicie wyeliminuje przeplatanie się strumieni ruchu i zmniejszy ryzyko kolizji.

O tym rozwiązaniu drogowym na zadecydowali mieszkańcy Torunia podczas konsultacji drogowych, które odbyły się w 2011 roku.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    Niby rondo ma zapewnić bezpieczeństwo ale i tak będzie bypass który pozwoli przemknąć przez okolice skrzyżowania. czyli znów bezsensowny bubel.
    @religijnych.uczuc.obraza bypass tam powinien byc z kazdego kierunku, miejsca dosc, tym bardziej ze w tej chwili sa prawoskrety.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    22 bańki wywalone na skrzyżowanie gdzie nie ma korków brawo oni jak zwykle, a olsztyńska wygląda jak w krajach trzeciego świata, powinna być wybudowana na nowo po nowym sladzie tak aby od razu można było wkomponować ją jako obwodnica Grębocina, a obecną olsztyńską doprowadzić do stanu poprawić bezpieczeństwo dla pieszych i rowerzystów i doprowadzić do porządku okolice.
    @Łukasz Gerke Przecież w całej Polsce o Europie nie wspominając miasta i miasteczka starają się o budowę obwodnic. Tylko w Toruniu drogi krajowe i wojewódzkie projektuje się przez tereny zurbanizowane. A jedyny fragment "obwodnicy" jest płatny i źle skomunikowany z układem drogowym Torunia! Ale w Toruniu zawsze inaczej.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    @miroslaw18 No cóż, zapewne tego nie wiesz, bo i skąd, ale obwodnicami ich skomunikowaniem z miastami to się zajmuje twoja cudowna, zlokalizowana w kapuścianej metropolii GDDKiA. Ona preferuje obwodnice Sępólna i Kamienia Krajeńskiego zamiast Strzelna i Kowalewa Pomorskiego, ciekawe dlaczego?
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Proponuję GW wykonanie dziennikarskiego śledztwa w sprawie nie otrzymania dotacji na ul. Olsztyńską. Toruńskie wróble ćwierkają, że ktoś tu zawalił, konkretnie - źle robiona była dokumentacja.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0