Blisko 63 mln zł będzie kosztowała modernizacja 19-kilometrowej drogi z Brześcia Kujawskiego do Kowala. W środę Zarząd Dróg Wojewódzkich podpisał umowę z firmą Eurovia, wykonawcą zadania
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Trasa łączy drogi krajowe nr 62 (Włocławek-Strzelno) i 91 (Włocławek-Łódź). Może być alternatywą dla autostrady, władze województwa spodziewają się, że ruch na niej zwiększy się po wprowadzeniu opłat za przejazd przez A1. Już teraz z tej trasy korzystają niektórzy kierowcy, którzy chcą wjechać na autostradę na wysokości Brześcia lub Kowala

Eurovia, która w przetargu pokonała czterech konkurentów, w maju wejdzie na plac budowy. W połowie przyszłego roku droga powinna być gotowa. Jej jezdnia zostanie poszerzona do siedmiu metrów, wzdłuż powstanie pobocze oraz trasy pieszo-rowerowe – na mocy porozumienia z marszałkiem województwa dorzucą się do nich gminy leżące na trasie, łącznie wydadzą na to 3,7 mln zł. Poza tym przebudowane zostaną zatoki autobusowe, chodniki i zjazdy na posesje. Planowany jest nowy przejazd kolejowy w Gołaszewie, mieszkańcy w konsultacjach uznali, że wolą takie rozwiązanie niż wiadukt. Remont przejdzie też most w Nakonowie.

– Przygotowujemy się też remontu kolejnego odcinka tej trasy, z Kowala do granicy województwa. W ramach innych inwestycji drogowych w powiecie włocławskim poprawimy też bezpieczeństwo i komfort podróżowania na trasach z Kowala do Izbicy Kujawskiej oraz z Brześcia do Izbicy – zapowiedział marszałek województwa Piotr Całbecki.

Trasa Brześć-Kowal jest jedną z czternastu, które województwo chce wyremontować z unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego. Na wszystkie ma zapisane ponad 100 mln euro. Na pierwszy ogień poszła droga ze Żnina do granicy z woj. wielkopolskim, tam prace już się rozpoczęły. W przypadku dróg z Lipna do granicy z woj. mazowieckim oraz ze Stolna do Wąbrzeźna wykonawcy są wybrani i wkrótce rozpoczną roboty. Trwa przetarg na wybór firm, które podejmą się przebudowy dwóch odcinków trasy z Tucholi do Świecia. Marszałek chce ponadto zabiegać o kredyt w Europejskim Banku Inwestycyjnym w ramach planu Junckera, który pozwoliłby znacząco rozszerzyć plany modernizacji dróg.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem