Do 14 czerwca br. Miejski Zakład Komunikacji czeka na oferty firm, które zaprojektują i przebudują układ torów i ulic na Wałach gen. Sikorskiego oraz al. Jana Pawła II oraz zbudują punkt przesiadkowy w ramach projektu BiT City II.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Pierwotnie termin składania ofert w przetargu dla inwestycji, przeznaczonej do realizacji w systemie zaprojektuj i wybuduj, wyznaczono na 31 maja br., ale został on przesunięty o dwa tygodnie. Tak więc chętni powinni złożyć swoje propozycje do 14 czerwca br. do godz. 12. Pół godziny później oferty zostaną otwarte. Wtedy poznamy ewentualnych wykonawców i proponowane kwoty za inwestycję.  

To będą wielkie zmiany

Ogłoszony przez Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu przetarg obejmuje wykonanie projektów przebudowy:

* torowisk tramwajowych i jezdni na Wałach gen. Sikorskiego - od pl. Teatralnego w kierunku mostu im. Piłsudskiego,

* alei św. Jana Pawła II - na odcinku od mostu im. Piłsudskiego do pl. Niepodległości,

* ul. Chopina - od skrzyżowania z al. św. Jana Pawła II do skrzyżowania z ul. 500-lecia Torunia.

Inwestycja obejmie przebudowę istniejących torowisk tramwajowych wzdłuż ulic: Chopina, al. św. Jana Pawła II, Wały gen. Sikorskiego oraz Kraszewskiego i Czerwona Droga, a także budowę nowego odcinka torowiska łączącego pl. Artylerii Polskiej i pl. Niepodległości wraz z przebudową układu drogowego w tej części Torunia.

Powstaną nowe torowisko, węzły tramwajowo-autobusowe, drogi dla rowerów, chodniki, zatoki autobusowe, przejścia dla pieszych, skrzyżowania.

Projekt po konsultacjach

Wstępne propozycje opracowane przez inżynierów były konsultowane społecznie – najpierw w 2013 r. w ramach dyskusji na temat przebudowy pl. Rapackiego, a następnie w 2016 r. w ramach konsultacji „Tramwajowy Toruń", które dotyczyły trzech wielkich projektów tramwajowych: nowej linii do osiedla Jar, nowej linii przez Rubinkowo oraz modernizacji torowisk i jezdni na Wałach gen. Sikorskiego oraz w alei św. Jana Pawła II.

Analizowano wówczas trzy warianty przebudowy, spośród których trzeci zebrał najwięcej pozytywnych ocen na konsultacjach społecznych i został wybrany do realizacji.

W tej propozycji na ul. Chopina będzie tylko jedna jezdnia. Na al. św. Jana Pawła II węzeł przesiadkowy powstanie między jezdniami. Autobusy pojadą po torowisku mniej więcej do hotelu Mercure. Na Wałach gen. Sikorskiego będzie jeden pas ruchu w stronę pl. Teatralnego i dwa pasy w kierunku Bydgoskiego Przedmieścia.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.

Czy proponowany projekt poprawi komunikację w tej części Torunia?

Aleksandra Sobczak poleca
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    Jak "fachowcy" z Urzędu Miasta przygotowują rewolucję, to brzmi jak groźba. Nie wierzę w żadne rozsądne projekty, które realizują ludzie naszego Prezydenta. Za dużo tam typowych polskich Misiewiczów.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Tekst o konsultacjach pokazuje jakie one są w Toruniu. Na konsultacjach cała przebudowa Rapackiego i pomysł był uznany przez uczestników za nierzrozumiały, drogi, blokujący ruch, powodujący zmiejszenie terenów zielonych, wycinkę drzew, mocno komplikujący ruch na skrzyżowaniu z Wałami i na skrzyżowaniu z Kraszewskiego/Odrodzenia - innymi słowy mówiąc LUDZIE BYLI PRZECIWNI TEJ "INWESTYCJI". Symptomatyczne, że dyr MZD nie potrafił odpowiedzieć W ŻADEN SPOSÓB, gdzie w Toruniu jest działająca zielona fala, którą obiecuje na Rapackiego. Innymi słowy wybrano wariant, ktorego większosć ludzi nie chce, a który miał najmniej głosów negatywncych,....
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    A jaki tramwaj ma jeździć aleją JPII?
    @Janusz Porejko Żaden! MZK nie potrafiło nic na ten temat powiedzieć, jaka linia, gdzie i jak często poza stwierdzeniem, że tramwaj będzie sie zatrzymywa na Rapaka, na przystanku pod Mercurem i po skręcie w Kraszewskiego na przystanku przy pętli, albo po skręcie w Odrodzenia na przystanku pod Cinema, czyli 3 przystanki na dystansie ok. 400 metrów.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Oby Elkard przy tym wszystkim zarobił.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Kolejne idiotyczne rozwiązanie zaraz po: - braku linii tramwajowej na lewobrzeże w ciągu nowego mostu drogowego, - wyrzuceniu pieniędzy na "węzły przesiadkowe", - likwidacji torowiska wzdłuż ul. Wschodniej, - braku połączenia ul. Olimpijskiej z ul. Skłodowskiej- Curie, - likwidacji linii tramwajowej przez most im. Piłsudskiego, - kupnie taboru z PESY, likwidacji linii na Wrzosy. To są podstawowe i kardynalne błędy "wypracowane" przez kilkadziesiąt lat !
    już oceniałe(a)ś
    0
    1