Wiesz, jak będą wyglądać Wały gen. Sikorskiego i aleja św. Jana Pawła II po modernizacji linii tramwajowej i przebudowie tych ulic? Możesz jeszcze zgłosić swoje uwagi.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu ogłosi wkrótce przetarg na wykonanie projektów przebudowy torowisk tramwajowych i jezdni na Wałach gen. Sikorskiego (od pl. Teatralnego w kierunku mostu im. Piłsudskiego) oraz alei św. Jana Pawła II (na odcinku od mostu im. Piłsudskiego do pl. Niepodległości), a także ul. Chopina od skrzyżowania z al. św. Jana Pawła II do skrzyżowania z ul. 500-lecia Torunia.

Inwestycja obejmie przebudowę istniejących torowisk tramwajowych wzdłuż ulic: Chopina, al. św. Jana Pawła II, Wały gen. Sikorskiego oraz Kraszewskiego i Czerwona Droga a także budowę nowego odcinka torowiska łączącego pl. Artylerii Polskiej i pl. Niepodległości wraz z przebudową układu drogowego w tej części Torunia. Powstanie nowe torowisko, węzły tramwajowo-autobusowe, drogi dla rowerów, chodniki, zatoki autobusowe, przejścia dla pieszych, skrzyżowania.

Wstępne propozycje opracowane przez inżynierów były  konsultowane społecznie – najpierw w 2013 r. w ramach dyskusji na temat przebudowy placu Rapackiego, a następnie w 2016 r. w ramach konsultacji „Tramwajowy Toruń", które dotyczyły trzech wielkich projektów tramwajowych: nowej linii do osiedla Jar, nowej linii przez Rubinkowo oraz modernizacji torowisk i jezdni na Wałach gen. Sikorskiego oraz w alej św. Jana Pawła II.

Analizowano wówczas trzy warianty przebudowy, spośród których trzeci zebrał najwięcej pozytywnych ocen na konsultacjach społecznych i został wybrany do realizacji.

W tej  propozycji na ul. Chopina będzie tylko jedna jezdnia. Na al. św. Jana Pawła II węzeł przesiadkowy powstanie między jezdniami. Autobusy pojadą po torowisku mniej więcej do hotelu Mercure. Na Wałach gen Sikorskiego będzie jeden pas ruchu w stronę pl. Teatralnego i dwa pasy w kierunku Bydgoskiego Przedmieścia.

Masz jeszcze propozycje? Wypowiedz się!

Torunianie, m.in. podczas tegorocznego cyklu spotkań z prezydentem Zaleskim, wnioskowali o przypomnienie rozwiązań komunikacyjnych, które mają być wprowadzone w tej części miasta. Dlatego też przypominamy, jak zmieni się wygląd wymienionych wyżej ulic.

Każdy, kto chciałby wnieść jeszcze swoje uwagi do koncepcji przewidzianej do realizacji, może napisać na adres: opinie@mzk-torun.pl.

Termin nadsyłania uwag: do 26 kwietnia 2017 r. włącznie.

Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi 
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.

Jak oceniasz pomysł, który ma być realizowany?

Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    Kto (i po co) wpadł na pomysł przeniesienia przystanków tramwajowych ze spokojnej, jednokierunkowej ulicy Chopina na środek jednej z najruchliwszych ulic w mieście? Wyspa przesiadkowa przy „Jordankach” to totalny niewypał (ciasne przejście między wiatami a torowiskiem, wieczny tłok i wyzwiska przeciskających się ludzi, długi czas wyjazdu z przystanku, – czy to dla tramwaju, czy też autobusu), pomimo tego ktoś za grubą kasę funduje nam drugi taki wynalazek.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Równie ciekawym stwierdzeniem jest, że na konsultacjach wybrano jeden z trzech wariantów. Większość osób zabierających głos na konsultacjach była całkowicie przeciwna planowanej przebudowie Pl. Rapackiego i Jana Pawła mimo, że czasami padały uwagi typu "umożliwić zjazd w Chopina". Czyli tak naprawdę głos ludu jest PRZECIWKO REALIZACJI tej tzw. inwestycji. Za jednym z wariantów było trochę więcej osób (2? 3?) ze stowarzyszenia czy też grupy miłośników komunikacji tramwajowej w Toruniu i to przeważyło. Czyli miasto realizuje tak naprawdę odrzucony przez mieszkańców pomysł...
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    A w wakacyjne piątki korki do samej Chełmży.....
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Ja sie zastanawiam po jakie diabły tam tory co tam ma jeździć jaka linia co zmienia 2,4 albo 1 ze zamiast prosto pojedzie w kolko do alei i dalej tak samo .Albo zrobią nową linie hmm nr 6 która będzie jeździć gdzie na elanę na wschodnia na olimpijska do okola jordanek
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Dlaczego brak wjazdu z Al. św.Jana Pawła II w F. Chopina (skręt w lewo) z dojazdem do hoteli Copernicus, Bulwar, do parkingu pod mostem drogowym, do UMK- wydziału inf/mat.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Pomysł skrajnie głupi. Kolejne nikomu niepotrzebne "rondo" ze światłami. Pomysł niekorzystny zarówno dla kierowców, pieszych i rowerzystów. Już wyobrażam sobie czas oczekiwania na zielone. Dobre kilka minut w przypadku kierowców, a dla pieszych jeszcze dłużej, tak jak na trasie średnicowej. Ponadto pośrodku tego zbędne tory tramwajowe.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Pytanie do glupcow z MZD Czy na Walach Sikorskiego nadal bedzie debilstwo takie jakie jest dzisiaj tz zwykly pas zamieniony w bus pas - ktory to spowodowal ZMNIEJSZENIE przepustowosci glownej ulicy w centrum O POLOWE To samo z drugiej strony za placem teatralnym gdzie ZLIKWIDOWANO 1 pas ruchu na rzecz parkingu i nie wazne ze tylko na czesci ulicy - tu przepustowosc zostala zmieniszona tez bardzo znaczaco Czy durnie z MZD sa w stanie to zrozumiec? Bedzie teraz modernizacja. Czy duren z MZD wpadnie na pomysl aby zmienic ta sytuacje? Pomijam juz sprawe punktu przesiadkowego juz istniejacego. Dokladnie to samo bedzie z nowo proponowanym kolejnym punktem przesiadkowym. Glowna cecha jaka bedzie posiadal bedzie ROBIENIE ZAMIESZANIA w ruchu drogowym Skretynialcy z MZD przed CKK Jordanki robia ulice jednokierunkowa - duren z MZD nie rozumie ze tym sposobem ZMNIEJSZA przepustowosc wyjazdu z centrum O POLOWE Mam wiec pytanie Co za skretynialy idiota z Urzedu Miasta w Toruniu widzial gdzies tam punkty przesiadkowe i zachcialo mu sie to robic w Toruniu ....... ale nie w tych miejscach gdzie powinny byc? Jestem ciekawy jak ten kretyn sie nazywa
    @szlachcic zadzwoń do ratusza, do Zalesia ,może ktos ci odpowie na te konkretne pytania
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Po co tramwaj na Jana Pawła II? MZK zaplanowało przystanek na Pl. Rapackiego (na środku), potem na JPII przed Mercurem-Heliosem, a potem zaraz po skręcie przy Os.Młodych lub pod Cinema - po co komu trzy przystanki na przestrzeni 500 metrów? Wyobrażacie sobie tramwaj przebijający się przez wiecznie zakorkowany i wąski pas ruchu do skrętu w lewo z Jana Pawła w Wały? Czy przed takim pomysłem nie powinno też pokazać się jak będzie zaprojektowany ruch tramwajowy - jakie linie i jak często? I trzeba przypomnieć, że w Jana Pawła II będzie wprowadzony ruch wprost z Szosy Chełmińskiej w ramach budowy tzw. trasy staromostowej... i w ten sposób będziemy mieli dwa wielkie, wiecznie zakorkowane skrzyżowania - jedno przy Os. Młodych, drugie Wały-Mickiewicza-JanaPawła, i totalnie niewydolne przyblokowane Al.Solidarności i Uniwersytecką...
    @marcin.grzegorz A gdzież tam tramwaj ma stać w korku na jakimś lewoskręcie?
    już oceniałe(a)ś
    0
    0