Zmodernizowane ulice Pod Dębową Górą i Konstytucji 3 maja otwarte dla ruchu. Przebudowa obu kosztowała prawie 8 mln zł. To nie koniec inwestycji na Mokrem i Skarpie.
Ten artykuł czytasz w ramach bezpłatnego limitu

Robotnicy z Przedsiębiorstwa Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego poprawili odcinek ul. Pod Dębową Górą od Wielkiego Rowu do ul. Batorego, ul. Batorego od skrzyżowania z Trasą Średnicową Północną do ul. Pod Dębową Górą wraz z dojazdem do Oddziału Celnego oraz zrobili pięciowlotowe rondo u zbiegu tych ulic z Towarową. Wybudowali jezdnię wraz z obustronnymi chodnikami, kanalizację deszczową oraz oświetlenie drogowe.

Inwestycja za 2,8 mln zł miała trwać do końca maja. Pierwsi kierowcy pojechali nową jezdnią już na przełomie kwietnia i maja. - Tutaj nie ma dużego ruchu, a miasto wybudowało nowe ulice, zapominając o tej najważniejszej: Batorego do Polnej - mówi jeden z mieszkańców. - Przy tej trasie mieszka sporo osób, a droga jest gruntowa. Chodzi tam sporo osób, wiele dzieci do szkół, a nie ma żadnego chodnika i jest strasznie wąsko. Boimy się o swoje bezpieczeństwo.

Prezydent Michał Zaleski zapewnił mieszkańców, że magistrat o nich pamięta. - Chcemy uporządkować sytuację własnościową w tej części miasta i zająć się kolejnymi drogami - zapewniał Zaleski. - W pierwszej kolejności to właśnie Batorego od nowego ronda do ul. Polnej i Pod Dębową Górą do ul. Chrobrego.

Prezydent Torunia inaczej niż mieszkańcy patrzy na budowę nowych dróg na Mokrem. - Nie jest to inwestycja samoistna - tłumaczy Zaleski. - To konsekwencja wybudowania drugiego odcinka średnicówki i konieczności zrobienia dobrych dojazdów. Poza tym na ul. Towarową przeniosło się Starostwo Powiatowe, a dalej jest kilka dużych firm, do których dojeżdżają ciężarówki. Dodatkowo stąd prowadzi droga do urzędu celnego.

Drogowcy z PBDI zmodernizowali też odcinek ul. Konstytucji 3 maja. Trasa ma teraz dwie jezdnie od ul. Ślaskiego do pl. Honorowych Dawców Krwi, tak jak kolejny jej odcinek - do ul. Olimpijskiej. Na skrzyżowaniu z ul. Ślaskiego wykonawca zrobił rondo. Skorygował też krzyżówkę z ul. Wyszyńskiego. Na południe od nowej jezdni jest chodnik i ścieżka rowerowa. Na północy drogowcy wpięli trotuar i trasę dla cyklistów w istniejącą już infrastrukturę. W czasie przebudowy powstały też zatoki autobusowe i około 180 miejsc parkingowych. - Na tym osiedlu czekają nas kolejne prace - zapowiada Zaleski. - Żmudnie przejmujemy od spółdzielni mieszkaniowej uliczki osiedlowe i będziemy je remontować.

Prace na Konstytucji 3 maja miały się skończyć do 20 października. Kosztowały ponad 5 mln zł.

Przypomnijmy, że modernizację ul. Konstytucji 3 Maja podzielono na trzy etapy. Pierwszy to budowa kilometrowego odcinka południowej jezdni między ul. Ligi Polskiej a Olimpijską, drugi obejmował ułożenie nowej nitki od ul. Ślaskiego do Ligi Polskiej, a trzeci - remont istniejącego pasa od Ligi Polskiej do Olimpijskiej. Przetarg na realizację pierwszego i trzeciego etapu wygrała Eurovia Polska. Prace zakończyła w październiku 2009 r. Robotnicy wybudowali też 700-metrowy fragment dwujezdniowej ul. Olimpijskiej od Szosy Lubickiej do ul. Konstytucji 3 maja wraz z zatokami autobusowymi, chodnikami i ścieżkami pieszo-rowerowymi. Drogę skanalizowali i oświetlili. Roboty drogowe w tej części miasta pochłonęły wtedy około 10 mln zł.

icon/Bell Czytaj ten tekst i setki innych dzięki prenumeracie
Wybierz prenumeratę, by czytać to, co Cię ciekawi
Wyborcza.pl to zawsze sprawdzone informacje, szczere wywiady, zaskakujące reportaże i porady ekspertów w sprawach, którymi żyjemy na co dzień. Do tego magazyny o książkach, historii i teksty z mediów europejskich.
Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    Ci, którzy chodzą Batorego między Dębową Górą a Polną, mają inne powody do strachu o swoje bezpieczeństwo niż brak chodnika... :P
    już oceniałe(a)ś
    4
    0
    Szkoda, że zapomniano o ścieżkach rowerowych wzdłuż nowych ulic.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0