1 z 12
Szczecin: Floating Garden
Na 12 miejscu jest Szczecin z hasłem Floating Garden.
Floating Garden po polsku oznacza pływający ogród. Z jednej strony Szczecin chce postawić na spokój i ekologię. Ma być miastem, które sprzyja ludziom i naturze. Ale jednocześnie ma być miastem kreatywnym i dynamicznym z silną pozycją w regionie.
Fot. Robert Robaszewski / Agencja Wyborcza.pl
2 z 12
Olsztyn - ogród natury
Na 11 miejscu znalazł się slogan Olsztyn - ogród natury. To właśnie w Olsztynie jest kilkanaście jezior i Las Miejski-jeden z największych parków w Europie. W Lesie można nie tylko spotkać dzikie zwierzęta i podczas spacerów mijać różne gatunki roślin. Na jego terenie jest sanatorium oraz wiele pieszych i rowerowych szlaków turystycznych. Są tam też organizowane spływy kajakowe.
3 z 12
Katowice: dla odmiany
Pierwszą dziesiątce zamyka slogan Katowice dla odmiany. To hasło wybrali w internetowej ankiecie sami mieszkańcy. Uznali oni, że trzeba podkreślać to, że Katowice się zmieniają. Mają nie być już tylko miastem kojarzonym z imprezami w Spodku, przemysłem i górnictwem. Nowymi zmianami w Katowicach są m.in. imprezy kulturalne na terenach po kopalni czy rewitalizacja śródmieścia.
4 z 12
Rzeszów: Stolica innowacji
Na dziewiątej pozycji znalazł się Rzeszów-Stolica innowacji. Skąd ten pomysł? Miasto chce przyciągać inwestorów, stać się krajowym centrum innowacji. W ramach promocji odbywały się w mieście specjalne seminaria inwestycyjne, na których omawiano zagadnienia związane właśnie z różnego typu innowacjami. Urzędnicy i specjaliści zapoznawali się z projektami, które były i będą realizowane w Rzeszowie.
Fot. Marcin Onufryjuk / Agencja Wyborcza.pl
5 z 12
Wschodzący Białystok
Ósme miejsce zajął Wschodzący Białystok. Dlaczego wschodzący? Urzędnicy chcieli odwrócić negatywne skojarzenia, jakie przychodzą Polakom do głowy, kiedy słyszą, że coś dzieje się na wschodzie, bo jesteśmy przyzwyczajeni, że wszystkie nowości i pomysły przychodzą do nas z zachodu. Hasło Wschodzący Białystok ma podkreślić, jaką ważną rolę to miasto odgrywa we wschodniej części kraju.
Fot. Tomasz Stańczak / Agencja Wyborcza.pl
6 z 12
Łódź kreuje
Na siódmym miejscu znalazł się slogan Łódź kreuje. Ten slogan ma pokazać Łódź jako miasto, w którym rodzą się kreatywne pomysły. Przy okazji promocji hasła w całym mieście pojawiło się sto bilboardów z napisem: Czy wiesz, że w Łodzi...? W drugiej części hasła urzędnicy udowadniali, jakie ważne i potrzebne rzeczy robi tworzy się w Łodzi.
Fot. Wojciech Kardas / Agencja Wyborcza.pl
7 z 12
Toruń: Gotyk na dotyk
Na szóstym miejscu pojawił się Toruń, który stawia na hasło Gotyk na dotyk. Slogan nie jest przypadkowy. Toruń jest drugim-po Krakowie-miastem w Polsce, które ma największą liczbę zabytków sztuki i architektury gotyckiej. To właśnie toruński gotyk był jednym z argumentów, dzięki którym naszą Starówkę wpisano na Światową Listę Dziedzictwa UNESCO.
8 z 12
POZnan* Miasto know-how
Piąte miejsce zajęło hasło POZnan* Miasto know-how. Ale nie wszyscy wiedzą, co oznacza obco brzmiący skrót. Know-how określa wyjątkową wiedzę, zdolności czy umiejętności, dzięki którym można swoje zadania wykonywać w jak najbardziej profesjonalny sposób. Poznańscy urzędnicy uznali, że właśnie te słowa najlepiej opisują mieszkańców. Według nich to poznaniacy mają najlepsze pomysły i najlepiej je realizują.
Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Wyborcza.pl
9 z 12
Lublin: Miasto inspiracji
Tuż za podium znalazł się slogan Lublina - Miasto inspiracji. Dlaczego Lublin inspiruje? Według urzędników to miasto, w którym współczesność przelata się z historią. Uważany jest za wschodnią stolicę Polski, miasto wielokulturowe z bogatą historią.
10 z 12
Gdańsk: Morze możliwości
Na trzecim miejscu uplasował się Gdańsk ze swoim sloganem Morze możliwości. Skąd takie hasło? Gdańsk jest morską stolicą Polski. Zjeżdżają się tam młodzi ludzie z całej Polski, którzy chcą studiować w jednej z trzynastu gdańskich uczelni. Gdańska to też miasto z rozwijającą się gospodarką, atrakcjami turystycznymi i wieloma imprezami kulturalnymi.
Fot. Adam Stępień / Agencja Wyborcza.pl
11 z 12
Zakochaj się w Warszawie
Drugie miejsce zajął slogan Zakochaj się w Warszawie, bo właśnie tak stolica promuje się od 2004 r. Hasła nie wymyślili urzędnicy, tylko sami warszawiacy. Taki sam slogan zgłosiło niezależnie od siebie czterech mieszkańców stolicy.
-Hasło można rozumieć w sensie dosłownym. Można też zrozumieć w ten sposób, że tu poznaje się ludzi, których się kocha-mówił po ogłoszeniu wyników Jarosław Kowalski, jeden z autorów.
12 z 12
Wrocław - miasto spotkań
Najwięcej Polaków kojarzy hasło Wrocław - miasto spotkań. Te słowa po raz pierwszy pojawiły się w homilii Jana Pawła II, którą wygłosił we Wrocławiu w 1997 r. - Jest poniekąd miastem spotkania, jest miastem, które jednoczy - powiedział papież.
Jan Paweł II dodał, że to właśnie we Wrocławiu spotyka się tradycja duchowa wschodu i zachodu. Te słowa spodobały się radnym i w 1998 r. Przyjęli uchwałę, dzięki której 'miasto spotkań' stało się oficjalnym sloganem.
Wszystkie komentarze