Więcej
    Komentarze
    Zaloguj się
    Chcesz dołączyć do dyskusji? Zostań naszym prenumeratorem
    Dworce w Polsce i w Europie to, nawet w najmniejszych ośrodkach, przede wszystkim hale z kasami biletowymi i punktami usługowymi. Na dworcu w Toruniu z hali głównej dworca zrobiono klatkę schodową prowadzącą do viproomu Dworzec w Toruniu uładniony na siłę, wypolerowany na ślinę, całkowicie wypłukano z funkcjonalności. Jednym z głównych priorytetów renowacji było stworzenie sali dla vipów. Projekt zakładał ustanowienie viproomu na piętrze, tak aby status społeczny pasażerów pierwszej klasy nie ucierpiał, aby mogli spoglądać z góry na pozostałych pasażerów i aby nierówności społeczne były jeszcze wyraźniej zwerbalizowane. Ta koncepcja zdeterminowała całą przebudowę dworca, dzięki której posiadacze biletów klasy drugiej pozbawieni zostali hali dworcowej ale w zamian za to posiadacze biletów pierwszej klasy mają teraz przestronną klatkę schodową zwieńczoną viproomem.
    @dude1 Trochę jest w tym racji, brakuje przestrzeni w obecnej namiastce hali dworca, a zrezygnowanie z koncepcji biur obsługi klienta, do środka których wchodziłoby się, na rzecz okienek kasowych rozmieszczonych w różnych miejscach raczej wąskiego korytarza, uważam za jeden z najgorszych pomysłów...
    już oceniałe(a)ś
    11
    3
    Metropolia BYDGOSZCZ wreszcie doczekała się Dworca kolejowego klasy europejskiej , tak jak inne metropolie w Polsce. Toruń jak na powiatowe miasto też ma już stację kolejową na poziomie innych powiatowych miast w Polsce.
    już oceniałe(a)ś
    17
    5
    Czy nadal nie wiadomo jak dojść na peron 1? Czy nadal straszą napisy "winda" na ksero A4? Czy nadal w tzw. holu nie ma nad drzwiami napisów "wyjście na peron 2, wyjście na peron 3? Czy nadal nie ma w holu informacji, jak dojść do przystanków i na inne perony? Czy nadal napis POCZEKALNIA ma wymiary tabliczki na drzwi, a drugi większy jest wydrukowany na karce papieru i przyklejony do drzwi? Tak było jeszcze 10 dni temu, może coś się zmieniło?
    @julo57 Nic się nie zmieniło, wszystko jest tak, jak opisujesz... Do tego doszły gustowne kartki A4 na drzwiach poczekalni, na temat toalety płatnej tamże, a część poczekalni, w zamyśle dla matek z dziećmi, nieoczekiwanie stała się przedsionkiem do toalet (miejsce do pracy dla obsługi), których w ogólne nie było w planach. Toalety znajdują się w oddzielnym budynku, którego wnętrze zresztą wyremontował wynajmujący na własny koszt. Nieplanowane toalety ogólnodostępne w poczekalni stanowią konkurencję (raczej nierówną). Przejdę szybko na zewnątrz, przy jednym torze (siódmym) peronu czwartego brakowało trzech wyświetlaczy dynamicznej informacji pasażerskiej. Z kolei przy torze dziewiątym (ten sam peron czwarty) komplet takich trzech wyświetlaczy był już dawno zamontowany. Co zrobił zarządca dworca? Nie, nie, nie zamontował brakujących urządzeń, tylko przeniósł jeden z wyświetlaczy znad toru 9 nad tor 7! W kontekście porażającej ilości podobnych urządzeń na dworcu głównym w Bydgoszczy, takie działania są śmieszne.
    już oceniałe(a)ś
    6
    2
    Jak na "wojewódzkie miasto" w którym pociągi osobowe zatrzymują się na 1 minutę to i tak dworzec jest ok.
    już oceniałe(a)ś
    15
    9
    jak na torun to i tak jest całkiem ok,jakie miasto taki dworzec,ale troche ładniejszy niz w Włoszczowej
    już oceniałe(a)ś
    15
    12
    To oczywiste, że Toruń ma, jak na najwspanialsze miasto świata, najpiękniejszy dworzec na świecie. Mieszkańców też.
    już oceniałe(a)ś
    3
    1
    Byłem miesiąc temu i byłem przed świętami na toruńskim dworcu. Kasy, do któryh kolejki blokują przejście to porażka. Jedna kasa na ic, jedna na pr, kolejna porażka. Wciąż brak tablic informacyjnych, ciągle "testowane" tablice świetlne. Nikt nie wie, jak dojść na przystanki, na perony, po całym dworcu trzeba szukać płącht z rozkładami, bo wyświetlacze nie działają. Ekrany ustawione w takich miejscach, żeby było jak najmniej widać. Z dużej hali zrobiono klitkę na miarę wioskowego dworca. Gratulacje.
    już oceniałe(a)ś
    2
    0
    wszystko ok. zamiast ruchomych schodów w budynku, schody na perony, i przebilbyśmy prawie wszystkie dworce w PRL II. Czy to takie trudne, zamiast wind schody ruchome z kładkami na walizki?
    już oceniałe(a)ś
    5
    3