Więcej
    Komentarze
    Ciarki mnie przechodzą na myśl ze za Jordankami gdzie planują park mogło dawno temu powstać niepotrzebne w tym miejscu centrum handlowe z "doczepioną" salą koncertową. Mieliśmy fuksja ze to się nie udało i ze bedzie park, zieleń dla ludzi.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Zakłądam, że mój komentarz nie ukazał się wczoraj przez błąd programu, czy coś. Te unijne pieniądze pochodzą z naszych podatków - nie zapominajmy o tym. Ciekawe, czy ktoś policzył koszty alternatywne np. dla mostu przy Warneńczyka...
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Lepiej by ul. Dlugą przedłuzyli do św. Józefa.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Nie ma żadnych racjonalnych powodów wykluczających łącznik na wprost nowego mostu Korytarz na przedłużeniu nowego mostu w najwęższym miejscu (na przecięciu Włocławskiej miedzy dwoma domkami) ma minimum 30 m. (2m(zachodni mur oporowy) +7m (jezdnia zach)+3m (pas rozdziału)+7m (jezdnia wschodnia)+2m (wschodni mur oporowy) )= 21 m Zostaje minimum 9 m czyli po 4,5 m odstępu po obu stronach trasy od płotu obu domków. Można wiec spokojnie wybudować nawet trasę 2x2 w tunelu otwartym (mury oporowe jak na Daszyńskiego) prowadzącym bezkolizyjnie ruch z S10 prosto na nowy most pod Włocławską (tunel 2x2) i pod rondem "Łódzka" (tunel już 1x2 - prawe pasy przechodzące wcześniej w jedno pasowe łącznice biegnące na górę na rondo "Łódzka") . Przy okazji dostajemy docelowy węzeł dwupoziomowy "Łódzka" i maksymalną ochronę mieszkańców osiedla Piaski bez ryzyka uwalenia trasy w RDOŚ/GDOŚ. Nie odcinamy też wschodniej części osiedla Piaski przy torach (przejście łącznika z S10 bezkolizyjnie pod Włocławską).
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Pokręcony węzeł prezydenta w Czerniewicach nie przejmie ruchu wjazdowego do miasta z zachodu z S10 na nowy most (z Byd/Poznania), jedynie ruch z Łodzi który teraz wjeżdża do Torunia z A1 na węźle Ciechocinek. Więc jedyne co odciąży to odcinek DK91 poza granicami miasta równoległy do A1 w lesie pomiędzy Ciechocinkiem a Czerniewicami (włącznie). Stary most pozostanie nieodciążony co gorsza dociąży go budowa kolejnego węzła Kluczyki na S10 (na przedłużeniu starego mostu) co przeniesie z nowego mostu na stary ok 9 tys poj/dobę. Zamiast jednego optymalnego węzła na wprost nowego mostu będą dwa szkodliwe węzły dewastujące to co osiągnięto nowym mostem. Jedyne prawidłowe rozwiązanie łącznika to wariant 2B (żółty przerywany) wg koncepcji firmy Emdrog na wprost nowego mostu z wykorzystaniem istniejącego wiaduktu nad S10 w osi mostu Waryńskiego (Trasy Nowomostowej tak jak to było planowane z GDDKiA od dawna - stąd brak węzła z DK91 w Czerniewicach) który można tanio przebudować na węzeł z S10 (węzeł "Toruń Płd - Stawki"). ddtorun.pl/pl/11_wiadomosci/2010_dotarlismy_do_wariantow_polaczenia_miasta_z_wezlem_na_s10.html
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Bezmyślnością i nieuzasadnioną kastracją Trasy Wschodniej jest rezygnacja z węzła na wprost nowego mostu (z bezkolizyjnym tunelem otwartym 1x2 (jak na Daszyńskiego od Wschodniej) pod rondem Łódzka i Włocławską bezkolizyjnie z S10 prosto na nowy most w niezabudowanym szerokim korytarzu ul JasPiSowej), który przejąłby dodatkowy ruch z zachodu. Gotowy wiadukt wojskowy nad S10 w osi ul Stawki Płd GDDKiA może tanio przebudować na węzeł "Stawki". Przy okazji dostajemy docelowy węzeł dwupoziomowy "Łódzka" i maksymalną ochronę mieszkańców osiedla Piaski bez ryzyka uwalenia trasy w RDOŚ/GDOŚ. Nie odcinamy też wschodniej części osiedla Piaski przy torach (przejście łącznika z S10 bezkolizyjnie pod Włocławską). Koszt tych 400 m w tunelu otwartym to max 40 mln zł. To nic w porównaniu do odcinka Trasy Wschodniej na Gdańsk za 600 mln zł.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    W tej perspektywie na całą trasę wschodnią nie ma szans. Największe kosztowo inwestycje w ostatnim programie, w którym braliśmy udział, to max 450 mln zł (tunel w Świnoujściu pomijam z oczywistych względów). Należy więc na razie dociągnąć TW do skrzyżowania z Polną. Odcinek od Polnej do Grudziądzkiej i wiadukty kolejowe (w miejscu obecnych kolizyjnych przejazdów kolejowych) nad Polną i Kociewską sobie darować. Koszt odcinka od Daszyńskiego do Polnej max 300 mln zł. Obecnie najważniejszy jest 400m łącznik do S10 w granicach miasta na lewym brzegu w niezabudowanym korytarzu ul JasPiSowej na wprost nowego mostu w tunelu otwartym (jak na Daszyńskiego) pod Włocławską (2x2) i pod rondem "Łódzka" (tunel 1x2). Koszt tych 400m - 40 mln zł. To nic w porównaniu do odcinka TW na Gdańsk. Za te 40 mln dostajemy bezkolizyjny docelowy węzeł "Łódzka" najbardziej odciążający stary most, maksymalną ochronę osiedla Piaski. Nie odcinamy też wschodniej części osiedla przy torach - przebieg łącznika z S10 w kierunku nowego mostu bezkolizyjnie pod Włocławską. Aktywizujemy nieużywany teren wojskowy pod inwestycje.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0
    Nigdy nie pojmę ani nie zaakceptuję rozrzutności trollujskiego motłochu, które dorwało się do publicznych pieniędzy i wyrzuca je w błoto budując w zadupiu pod Lubiczem obiekty, które we zabitej dechami wsi nie są po prostu potrzebne. Jedyne logiczne uzasadnienie jakie się automatycznie narzuca to takie, że przy okazji tak oczywiście przewymiarowanych wydatków ta niepohamowana w swej pazerności i głupocie banda napełnia swoje kieszenie.
    @derwitz to ,że twoja arabska stara dała kozłowi pustynnemu i powstałeś ty to wiemy, ale że na wysychanie mózgu ma wpływ mieszkanie na bydłoskiej wsi bez wyrazu i opary z waszej spalarni śmieci to coś nowego.
    już oceniałe(a)ś
    0
    0