Jak powstał ranking?
To jeden z najbardziej rozbudowanych rankingów edukacyjnych na świecie. Jeden z czterech posiadających międzynarodowy certyfikat jakości. Uwzględnia 29 wskaźników zgrupowanych w siedem kryteriów: prestiż, absolwenci na rynku pracy, potencjał naukowy, efektywność naukowa, potencjał dydaktyczny, innowacyjność i umiędzynarodowienie. Jego metodologię opracowuje Kapituła pod przewodnictwem prof. Michała Kleibera, b. prezesa Polskiej Akademii Nauk. - Nasz ranking, publikowany już po raz 18., jest potrzebny zarówno kandydatom na studia, szukającym najlepszych dla siebie kierunków i uczelni, jak i środowisku akademickiemu, dla którego jest swego rodzaju "lustrem". Widać w nim sukcesy, ale również niedociągnięcia, które trzeba poprawić - mówi Waldemar Siwiński, prezes Fundacji Edukacyjnej Perspektywy, inicjator rankingu.
Nowym wskaźnikiem uwzględnionym w rankingu są "Ekonomiczne losy absolwentów", oparte na ogólnopolskim badaniu przeprowadzonym przez MNiSW. Spowodowało to poprawę pozycji niektórych politechnik i uczelni niepublicznych, których absolwenci są preferowani przez pracodawców.
W rankingu kierunków technicznych (dających tytuł magistra inżyniera) wprowadzono pilotażowo nowy wskaźnik "Jakość studentów I roku" oparty na wynikach maturalnych osób przyjętych w ubiegłym roku na studia.
Perspektywy przygotowały cztery zasadnicze zestawienia.
Wszystkie komentarze