Wariant trzeci
Według trzeciego wariantu najpierw wyremontowano by jedną trzecią mostu, a potem resztę. W pierwszym etapie, gdy prace obejmowałby mniejszą powierzchnię przeprawy, na pozostałej wyznaczono by dwa pasy ruchu o szerokości 2,75 m. Ruch odbywałby się w dwóch kierunkach. Po moście mogłyby jeździć pojazdy nie cięższe niż 3,5 t. Potem ruch zostałby przerzucony na tę wyremontowaną część, a na pozostałe dwie trzecie mostu wkroczyliby budowlańcy. Możliwy byłby tylko ruch jednokierunkowy według wariantu pierwszego albo drugiego.
Materiały inwestora
W wariantach nr 2 i 3 przeprawa byłaby zamknięta m.in. dla autobusów MZK. - Trzeba byłoby pomyśleć o busach dowożących ludzi na przykład do pl. Rapackiego albo jakimś innym rozwiązaniu - mówił podczas spotkania Marcin Kowallek, dyrektor wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Torunia.
Wszystkie komentarze
Przedstawione koncepcje organizacji ruchu podczas remontu odetną lewą część miasta od centrum i spowodują gigantyczne korki. Najmniej problematyczny wydaje się wariant pozostawiający komunikację publiczną, ale dobry też nie jest. Mieszkańcy lewobrzeżnego Torunia nie powinni się na to zgodzić. Miała być przeprawa zastępcza i co?
Bariery chronia strukture mostu na wypadek powaznej kolizi bardzo ciezkich pojazdow. Most jest solidny, ale to nie znaczy, ze niezniszczalny. Wyboczenie sciskanego preta przez rozpedzona ciezarowke moze zagrozic statecznosci konstrukcji. Jestem za pozostawieniem barier.