3. Aleksandrowo - Tryszczyn
Długość: 14,7 km, zaawansowanie robót: 48 proc.
To de facto niezwykle ważna północna obwodnica Bydgoszczy. I choć, jak widać, zaawansowanie prac na niej jest znacznie większe niż na dwóch wcześniejszych fragmentach trasy, to już wiadomo, że tu będzie poślizg. Data na aneksie do umowy z konsorcjum firm Intercor i Trakcja to czerwiec 2020 r. I akurat o tych kłopotach wiadomo było najwcześniej. Ich przyczyną jest wiadukt drogowy nad torami w Maksymilianowie. Kolejarze zażądali, by była to konstrukcja jednoprzęsłowa i taką trzeba było zaprojektować od nowa. Co ciekawe, GDDKiA akurat fragment tego odcinka, od Maksymilianowa do Tryszczyna, o długości 8,5 km umieściło na liście inwestycji, które zostaną skończone w tym roku. Nieoficjalnie drogowcy mówią bowiem, że dalej może zorganizują objazdy. A co teraz dzieje się na tym odcinku? Trwają prace na obiektach mostowych, m.in. na wspomnianym przejeździe przez torowisko w Maksymilianowie (na zdjęciu poniżej prace na konstrukcji nad bocznicą kolejową), moście w Tryszczynie (na zdjęciu powyżej) i przejściu dla dużych zwierząt w Żołędowie.
MATERIAŁY GDDKIA
Wszystkie komentarze